Frågan alla undrara över!


Kommentarer
Postat av: Memi

Jag tror att man kommer till himlen på något sätt, där man kan sväva bland molnen och ses igen med alla man saknar. Och vara en skyddsängel åt människor på jorden. Detta efter att ha levt livet på jorden med en chokladkaka i ena handen och en chipspåse i den andra! Puss på pannan, på dig!

2009-09-13 @ 08:50:12
Postat av: TereseErica

Har du haft en bra helg?

2009-09-14 @ 15:05:41
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: Mamma Misa

När jag var yngre tyckte jag väl att det var fruktansvärt meningslöst att man skulle dö. Väldigt onödigt var det.... Men nu när jag blivit äldre(läs klokare)och sett döden på nära håll och ganska ofta i mitt arbete tycker jag annorlunda. Jag ser mer att döden är en förutsättning för att vi ska leva våra liv fullt ut för vi vet ju om att vår tid är begränsad. Altså, om vi var odödliga skulle vi ju inte ha någon anledning att uppskatta livet eller våra nära och kära runtomkring oss. Det var lite hur jag tänker om döden, men vad som händer efter döden har jag ingen idé om. Men jag kan hålla med Malin om chipspåsen i ena handen och cokladkakan i den andra under jordelivet. För när man är död så är man. Då har man släckt lampan och sagt godnatt.

//Misa

2009-09-15 @ 23:39:12
Postat av: Philip

Måste tillägga Philips syn på vad som händer efter döden. Vi läste en saga om en groda som hittade en död fågel häromkvällen.Då berättade han att om man är gammal och dör för livet har tagit slut (tycker om hans formulering "när livet tagit slut")eller om man dör för man har en sjukdom - Då kommer man bli ett djur efter döden. Men om man blir mördad, påkörd eller skjuts med en K-pist (ja .. precis så sa han...usch) då blir man inget djur för då läggs man i en skattkista och grävs ner i jorden. Det var hans syn på vad som händer efter döden.

//Mamma//Philip

2009-09-15 @ 23:52:22
Postat av: linda

Håller med Misa, angående livet. Själv tror jag inte på något efter döden, utan man förmultnar ned till jord och allt är slut.

2009-09-16 @ 10:18:37
Postat av: Moster Gittan

Hallo Olivia!!!

När jag var liten var jag livrädd för döden. Jag hatade när någon pratade om att någon dött. Jag var också livrädd att mamma eller pappa skulle dö. Det hände ibland, när jag gick i 4:e klass att jag fick gå in på skolans expedition och ringa hem för att höra att alla mådde bra hemma. När jag sedan blev tonåring kändes det bättre och framför allt när min farmor låg på sjukhus och fått amputera ett ben,farmor var 83 år då tror jag. Jag var väldigt ledsen när jag hälsade på henne den gången. Farmor ville inte att jag skulle vara ledsen,hon förklarade för mig att hon var färdig med jordelivet hon hade gjort allt hon ville göra och var nöjd nu. Hon sa att både kropp och själ ville komma till andra sidan, och träffa farfar. Dessa ord ändrade min inställning till döden. Då var jag inte rädd för att dö länre. Tack FARMOR. Philips inställning till döden är också härlig KRAMIZ MOSTER

2009-09-16 @ 15:01:24
Postat av: Svara till alla underbara folk som har svarat.

TACK TILL ALLA SOM HAR SKRIVET. :)

kul att det är så många som har kommenterat.

Philips inställning om döden. var faktiskt bra! bra för att vara 7 år!

han fick mig tårögd när han hade sagt..

när man är gammal och dör för livet har tagit slut. det lät så sött <3



Jag vet inte ännu vad som händer om det finns något efter döden. men Jag är även rädd för att dö. Ju mer jag tänker så kan ju inte bara livet ta slut. det måste hända något efter.-



2009-09-16 @ 18:02:27
URL: http://liviabergstrom.blogg.se/
Postat av: amanda

oj, nu blev jag lite depp! kram

2009-09-16 @ 22:52:44
URL: http://amandasunnergren.blogg.se/
Postat av: Moster Lotta

Nu kommer nästa mosters kommentar. Jag vill tro att änglarna finns och skyddar oss. Men för övrigt så VET ju ingen vad som händer och vi kan inte påverka det heller. Därför försöker jag inte tänka så mycket på vad som händer. Utan jag hoppas att när det blir dags så känner man sig färdig med livet som Gittan skrev om Farmor och även vår Mormor kände. Men Olivia, det finns inte en enda människa som inte varit rädd för att dö någon gång under livet. Det viktigaste tror jag är att se till att LEVA ett kononbra liv, springa tjejmilen och äta minst fyra portioner glass på Bambo MUMS. Bamsekram Lotta

2009-09-17 @ 21:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0