Åskväder!

Igår var det ett riktigt åskväder. Usch jag har aldrig vart med om nått värre, det var ju blixt på blixt!

Vid sju tiden igår åkte jag och Tjejerna till Isa för att gratta henne :)
Lite innan maten var klar så ropar Vera
- En Blixt!
alla vänder sig om!  men vi hann inte se!
Men jag och Frida fick en galen idé att fota en blixt, men efter 10 min gav vi upp!

När vi ätit klart så börja det blåsa så vi tog våra grejor och sprang in. 
Sen myste vi framför Tv, med chips och dricka :)
Vid tio kom Isa på att vi inte hade ätit glass/grädde och jordgubbar.
Alla gick ut i köket och börjarde fixa lite smått!

Jag,Vera, Nathalie gick på toa när vi står där och pratar så ser jag hur himlen lyser upp och jag skriker till, Vera duckar och Nathalie var nästan på väg och ramla av toaletten XD

sen står alla 8 ute på trappan och ser det värsta åskväder vi har varit med om!  
Jag och Frida står där med våra kameror och försöker få en bild på en blixt och
rätt så det är så trycker jag av på kameran och då kommer det en blixt  som fastnade på bild :D jag blev överlycklig!

nu har jag uppnått mina tre mål med kameran!
* fota en fågel. 
* att ta kort på ett flygplan eller helikopter, fick kort på en helikopter.
*att ta kort på en bixt!


vid 23-tiden ringde Vera sin syster och bad henne att hämta oss.
åskan kom närmare och närmare. när vi åkte från isa va åskan nästan över hennes hus!
lite läskigt.

Efter som jag hatar åskan, så får jag illamående och magont.
när det är riktigt mycket åska som det var igår började jag skaka tillochmed... xD
men det sitter la i sen man var liten! :)

Lördag: idag vaknade jag vid tio av En Mopped...  :)
vid halv tolv åkte jag och mamma till skövde och lämnade in mobil. eftersom jag inte kunde få några sms på den.
men jag kunde ringa och sms:a, men jag fick aldrig något sms tillbaka.....prata om att jag kände mig dissad igår e.m o kväll..... lite haft skumt:)
så nu har jag fått en lånemobil. ROSALILA XD JÄTTE snygg.
men om min inte  det går att laga min mobil så ska jag köpa en ny ;)  och jag har hittat en som är turkos :)
Jag blev förälskad i den!

snart kommer Johanna hit och ska sova över, vi ska hyra film, och imorgon ska vi bada;)



blixt på bild ;)
 bilden till höger har jag förstorat :)

Kommentarer
Postat av: Moster Gittan

Gud vad häftigt att fånga en blixt på bild. Du kan säkert vinna en fototävling med den bilden. Läckert Kram

2009-07-04 @ 20:59:43
Postat av: Memi

Skickligt! Ska du bli fotograf? Eller bli fotograferad? Du både lyckas fånga fina bilder och fastan på fina bilder! Kramis

2009-07-05 @ 21:26:20
Postat av: J.P

Du är grymm på att ta kort =D <33

2009-07-10 @ 22:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0